Прес-центр18 вересня 2020, 20:09

ЦНАП удосконалює послуги

1)

Мінцифри та Незалежна асоціація банків України розпочинають співпрацю

Співпраця необхідна для об’єднання зусиль у вдосконаленні систем надання адміністративних та банківських послуг, електронних довірчих послуг та послуг з електронної ідентифікації.
Для цього Міністерство цифрової трансформації України підписало Меморандум про взаємодію та співробітництво з Асоціацією «Незалежна асоціація банків України».
Заступник Міністра цифрової трансформації Людмила Рабчинська під час підписання висловила надію, що меморандум допоможе і пришвидшить взаємодію банківської спільноти з державними органами:
«Ми будуємо ефективну взаємодію між органами державної влади та банківською спільнотою для того, щоб зробити публічні послуги зручними й доступними для людей. Отже, першочерговим напрямом співпраці буде забезпечення можливості фізичних осіб укладати договори та відкривати рахунки в банках онлайн, із застосуванням надійних засобів ідентифікації особи та інструментів віддаленого кваліфікованого електронного підпису. Ми націлені на спільний результат — зручні та доступні сервіси для громадян та фінансових установ», — зазначила Людмила Рабчинська.
Меморандум передбачає такі напрями співпраці: 
  1. запровадження інструментів дистанційної ідентифікації клієнтів банків;
  2. запровадження інструментів дистанційного укладення договорів з фізичними особами;
  3. запровадження інструментів віддаленого кваліфікованого електронного підпису;
  4. використання банками хмарних послуг та застосування технологій хмарних обчислень;
  5. розвиток інноваційних технологій у фінансовій сфері.
Виконавчий директор Асоціації банків України Олена Коробкова заявила, що ця співпраця є важливим кроком у реалізації спільних проєктів та ефективної взаємодії банківської спільноти й органів державної влади для розвитку сфери цифрового розвитку.
___________________________________
 

2)

Кабінет міністрів затвердив механізм використання цифрової версії податкового номеру та електронних копій документів у Дії.

Для цього було внесено відповідні зміни до постанови від 15 квітня 2020 р. “Про реалізацію експериментального проєкту щодо застосування відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в паспорті громадянина України у формі картки, та відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у паспорті громадянина України для виїзду за кордон”.
Відтепер е-РНОКПП офіційно є цифровим аналогом паперового податкового номера. У мобільному застосунку Дія він відображається двома способами: у складі е-паспорта (ID-картка чи біометричний закордонний паспорт) або як окремий документ – е-РНОКПП (якщо у користувача немає е-паспорта).
 
Постановою врегульовано можливість формування електронної копії документів у мобільному застосунку Дія. Постанова також містить перелік ситуацій, коли можна скористатися цифровими документами. Наприклад, під час: 
  • надання послуг поштового зв’язку
  • здійснення банківських операцій
  • на касах супермаркетів для підтвердження віку
  • надання послуг з медичного обслуговування
  • надання адміністративних послуг
  • повернення коштів сплачених за товар 
Завдяки змінам до постанови торгові мережі, поштові відділення, банки та сервіси зможуть офіційно приймати цифрові документи з державного застосунку Дія. 
Наразі цифровий номер платника податків та електронні копії інших документів доступні лише у версії застосунку Дія 2.0 для бета-тестувальників. Однак вже скоро запустимо для всіх українців.
 
___________________________________
 

3)

Серіал про побудову довірчих відносин між владою та громадянином – публічні консультації в онлайн-форматі.

17 вересня 2020 року Міністерство цифрової трансформації України в партнерстві з громадською організацією Центр «Ейдос!» та в рамках Проєкту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «Взаємодія!»(SACCI) презентувало новий освітній серіал на онлайн-платформі Дія.Цифрова освіта — «Публічні консультації онлайн». 
Одним найбільш ефективних інструментів для побудови довірчих відносин між владою та громадянином є публічна консультація. Вона має кілька форматів, проте одним з найефективніших, особливо в часи карантинних заходів, є онлайн-формат. Цей серіал для всіх, хто хоче організовувати та брати участь у публічних консультаціях.
Під час презентації освітнього серіалу заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан підкреслила, що освітній серіал «Публічні консультації онлайн» — це зручний інструмент, покликаний роз’яснити представникам влади та соціально активним українцям, як спільно впроваджувати зміни в країні.
«Зовсім скоро, в кінці жовтня, по всій Україні пройдуть місцеві вибори. Люди обиратимуть місцевих лідерів. І щоб після обрання до місцевих органів влади ці лідери мали довіру з боку громадян, їм потрібно бути на зв’язку з ними — чути громадян, дослухати до їхніх побажань і враховувати їхню думку при прийнятті рішень», — наголосила Валерія Іонан.  
Виконавчий директор Центру «Ейдос» Ольга Будник заявила, що небайдужих людей у країні достатньо для того, щоб вони могли долучатися до участі в публічній політиці.
«Сама публічна політика передбачає залучення громадян до процесу прийняття рішень. Якщо говорити простою мовою, це коли влада хоче порадитись із громадою, що робити і в який спосіб», — сказала Ольга Будник.  
Асистент проєктів Центру «Ейдос» Віталій Селик підкреслив, що якщо громада хоче покращити своє місто чи село і запропонувати владі рішення, то громада до цього має підготуватися — наприклад, провести опитування серед громадян чи дослідження про закордонний досвід.
«Багато рішень не потрібно вигадувати з нуля — достатньо подивитися на успішні приклади, які вже реалізуються. Нещодавно ми робили публічну консультацію в Харківській області, де заступник мера запропонував кілька прикладів з Копенгагену, Барселони та інших міст, що не обов'язково робити в місті широкі дороги, а можна їх використати для організації публічних зон. І це створило атмосферу довіру від громадян», — сказав Віталій Селик. 
Виконавча директорка Інституту «Республіка» Олександра Гліжинська зауважила, що часто громадяни є прихильниками традиційних методів комунікацій, але разом із тим ситуація вносить свої корективи — зокрема, ситуація з пандемією дала поштовх до комунікацій в онлайні.
«Ми маємо досвід понад 60 різноманітних публічних консультацій. Більшість із них відбувалися в онлайні», — заявила Олександра Гліжинська.
Керівник проєкту «Публічні консультації з міністерствами» Віталій Гліжинський підкреслив, що реформи міністерств часто є незрозумілими для багатьох громадян, тому потрібно їх краще пояснювати цільовим аудиторіям.
«Ми маємо ряд співпраць з представниками міністерств. Всі публічні консультації були спрямовані на те, щоб почути думку громадян щодо певних реформ і як краще розвивати той чи інший напрямок реформ», — заявив Віталій Гліжинський. 
Освітній серіал «Публічні консультації онлайн» доступний за посиланням https://osvita.diia.gov.ua/courses/e-consultations 
Пряма трансляція презентації освітнього серіалу доступна за посиланням https://youtu.be/5K59B7pRBbU