Прес-центр30 серпня 2018, 16:08

До уваги суб'єктів господарювання: порядок здійснення відповідної екологічної оцінки планової діяльності

18 грудня 2017 року набрав чинності Закон України «Про оцінку впливу на довкілля», який запровадив в Україні європейську модель екологічної оцінки відповідно до вимог Директиви 2011/92/ЄС та забезпечив виконання міжнародних зобов’язань України в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, Договору про Енергетичне Співтовариство, природоохоронних угод ЄЕК ООН тощо.
Він також дозволяє громадськості на ранніх стадіях брати участь в обговоренні планованої діяльності шляхом формування переліку питань, які будуть досліджуватися під час ОВД, впливати на вибір альтернативного місця здійснення планованої діяльності, а також на впровадження заходів, які зменшуватимуть вплив такої діяльності  на довкілля.
Оцінка впливу на довкілля (ОВД) – це чітка  процедура здійснення відповідної екологічної оцінки планової діяльності.
Планована діяльність - господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об’єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
ОВД не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів, планованої діяльності.
Без ОВД та отримання рішення про провадження планованої діяльності забороняється провадження планованої господарської діяльності, експлуатація об’єктів, втручання в природне середовище і ландшафти.
Оцінка впливу на довкілля необхідна для видів планової діяльності та об’єктів перелічених у частинах 2 та 3 ст. 3 Закону, які умовно поділили на 2 категорії.
Для першої категорії об’єктів, висновки буде видавати виключно Мінприроди.
Для другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля видача висновків відбувається місцевими державними адміністраціями.
Проходження процедури оцінки впливу на довкілля складається з таких етапів:
- визначення необхідності проведення ОВД;
- направлення повідомлення про планову діяльність;
- підготовка звіту з ОВД (відповідно до ст. 5,6,14 цього Закону);
- громадське обговорення звіту з ОВД (відповідно до ст. 7,8,14 цього Закону);
- отримання висновку з оцінки впливу на довкілля (відповідно до ст. 9 п. 3 цього Закону)
- отримання рішення про провадження планованої діяльності з урахуванням висновку з оцінки впливу на довкілля;
- післяпроектний моніторинг.
Вся процедура ОВД здійснюється через Єдиний реєстр. При Мінприроди також працює телефонна гаряча лінія з отримання  додаткових консультацій щодо практичного функціонування ОВД.