Прес-центр9 вересня 2019, 13:09

Поліція Міловщини застерігає: активізували свою діяльність телефонні шахраї

Незважаючи на широку профілактично-роз’яснювальну кампанію та регулярні попередження з боку поліції, громадяни через свою неуважність та безпечність продовжують вестися на виверти «психологічних» злодіїв. Жертвами шахраїв стають всі без винятку – і бізнесмени, і чиновники, і звичайні громадяни.
Правоохоронці застерігають громадян від нерозважливих кроків, які можуть в подальшому коштувати втрати заощаджень чи цінних речей, за якими полюють зловмисники. Захистити від шахраїв в першу чергу здатні лише уважність і розсудливість самих громадян.
Основні види шахрайств та способи їх уникнення.
1. Користувачі банківських карток отримують СМС-повідомлення від банківських установ: «Вашу картку заблоковано, за детальною інформацією звертайтеся за телефоном…». Багато власників карток цього банку одразу ж телефонують на номер, вказаний у повідомленні, і, виконуючи інструкції псевдобанкірів, втрачають кошти. Пройдисвіти вміло обманюють свою жертву, а для достовірності навіть використовують посилання на офіційний сайт банку. Шахраї розраховують насамперед на необізнаність людей у всіх тонкощах банківської системи. В зоні ризику знаходяться, насамперед, люди похилого віку.
Також останнім часом шахрайські СМС-розсилки масово отримують як клієнти банків, так і люди, які ніколи не мали банківських продуктів. Шахраї використовують масовані розсилки по телефонних базах безвідносно до категорії абонента. За такою схемою надходять СМС про виграш у лотереї чи виграш автівки і необхідність сплатити внесок, про розблокування картки тощо.
Як правило, шахраї спілкуються нібито від імені банку, установ соціальної або медичної сфери і за допомогою психологічних методів переконують держателя картки повідомити конфіденційну інформацію (номер картки, одноразові PIN-коди для операції в мережі Інтернет, унікальні коди верифікації, термін дії картки, коди тощо).
Ще раз наголошуємо, співробітники банків ніколи не надсилають СМС-повідомлень і не телефонують клієнту з невідомого номера з метою отримання конфіденційної інформації про платіжну картку і не просять назвати персональні дані по телефону. Користувачі карток мають пам’ятати, що не можна розголошувати конфіденційну інформацію – кодове слово, номер картки, термін її дії, PIN-код, CVC2 / CVV2-код (3 цифри на зворотному боці картки) – ні знайомим, ні стороннім, ні тим більше тим особам, які представляються співробітниками банку.
2. Інтернет-шахрайства досить поширені при купівлі-продажу товарів через Інтернет. Шахрай виставляє на сайт товар, ніби для продажу, і пропонує здійснити передоплату або перерахувати хоча б задаток. Після того, як жертва перерахувала гроші, аферист зникає. Бувають випадки і навпаки – жертва надсилає товар замовнику, а грошей за нього так і не отримує.
3. Телефонні шахраї дзвонять на телефон увечері або вночі. Незнайомий голос повідомляє, що близький родич (син, донька, чоловік, онук і т.д.) абонента затриманий поліцією або потрапив в якусь біду. Якщо жертва починає нервувати й розпитувати подробиці, шахрай веде далі. Аферист не дає жертві вийти зі стресової ситуації й веде діалог так, що потерпілий погоджується допомогти родичеві і слухняно виконує поради «посередника». Інколи шахраї просять не відключати телефон, щоб позбавити людей можливості передзвонити родичам і з'ясувати реальну картину. Інколи вони міняють голос і представляються родичами. Останнім часом злодії телефонують навіть малолітнім дітям, вимагаючи винести з дому гроші, щоби нібито передати їх батькам дитини. Мета одна – виманити гроші, які жертва, «рятуючи» родича, має переказати на банківський рахунок або віддати готівкою кур’єру.
Аби не стати жертвою шахраїв, поліція радить громадянам дотримуватися наступних правил.
Перш за все, не впадайте в паніку і не поспішайте виконувати умови аферистів. Ніколи не називайте своїх близьких на ім'я. Попросіть людину, яка представилася поліцейським, назвати прізвище, ім'я, по-батькові і дату народження затриманого або постраждалого родича. Практично в 100 відсотках випадків такою інформацією злочинці не володіють.
Уточніть, в якому саме відділі поліції знаходиться ваш син або родич, після чого передзвоніть до чергової частини і перевірте інформацію.
Спробуйте якнайскоріше передзвонити тому, хто «потребує негайної допомоги», або людям, які можуть в даний момент бути поруч і підтвердити або спростувати інформацію.
Якщо ж ви все-таки потрапили на гачок аферистів або відносно вас намагалися застосувати шахрайські дії, як найшвидше телефонуйте до поліції за телефоном 102 або (06465) 2 17 00 (номер чергового в Міловському відділі поліції). Це дасть змогу правоохоронцям вирахувати та затримати зловмисників «по гарячих слідах».
Міловський поліції ГУНП в Луганський області закликає міловчан бути уважними та пильними, берегти себе та своє майно!